Funkcje i polecenia dostępne w ZWCAD+ 2015 Professional
Polecenie polskie | Polecenie angielskie | Nazwa | Opis |
.X | .X | Filtruje współrzędną X punktu. | |
.XY | .XY | Filtruje współrzędną XY punktu. | |
.XZ | .XZ | Filtruje współrzędną XZ punktu. | |
.Y | .Y | Filtruje współrzędną Y punktu. | |
.YZ | .YZ | Filtruje współrzędną YZ punktu. | |
.Z | .Z | Filtruje współrzędną Z punktu. | |
3DORBITA | 3DORBIT | Bryła, Orbita 3D | Obraca widok w obszarze 3D ale tylko w orbicie poziomej lub pionowej. |
Orbita | Steruje interaktywnym przedstawieniem obiektów 3D. | ||
3D | Powierzchnia 3D | Tworzy podstawowy kształt trójwymiarowego wielokąta. | |
3DSZYK | Szyk 3D | Tworzy trójwymiarowy szyk. | |
3WPLINIA | _3DPOLY | Polilinia 3D |
Tworzy polilinię złożoną z segmentów prostoliniowych w przestrzeni 3D. |
3WPOW | Powierzchnia 3D | Tworzy trójwymiarową powierzchnię. | |
ACISWE | Plik ACIS | Importuje pliki programu ACIS (SAT) i tworzy bryłę, ciało lub region 3D. | |
ADAPTACJA | _CUSTOMIZE | Dostosuj | Polecenia, pasek narzędzi, skrót klawiszowy i paleta narzędzi. |
ADCENTER | Centrum projektanta | Zarządza i wstawia bloki, odnośniki i wzory kreskowania. | |
AI_BOX | Kostka siatki | Tworzy trójwymiarową siatkę prostopadłościenną. | |
AI_CONE | Stożek | Tworzy stożkową siatkę. | |
AI_DESELECT | Odznacz wszystko | Usuń wszystkie obiekty z wybranego zbioru. | |
AI_DISH | Czasza | Tworzy dolną połowę sferycznej siatki. | |
AI_DOME | Kopuła | Tworzy górną połowę siatki sferycznej. | |
AI_PYRAMID | Ostrosłup | Tworzy piramidę albo czworościan. | |
AI_SPHERE | Sfera | Tworzy sferyczną siatkę. | |
AI_TORUS | Torus | Tworzy toroidalną siatkę równolegle do powierzchni XY aktualnego UCS. | |
AI_WEDGE | Klin | Tworzy klinową siatkę wieloboczną z nachylonej powierzchni zbieżnej do osi X. | |
ALIASEDIT | Komendy i aliasy | Uruchamia edytor aliasów przechowywanych w pliku zwcad.pgp. | |
ANGDIV | Rysuj dwusieczną kąta | Rysuje dwusieczną kąta. | |
ARCCMP | Tworzenie dopełnienia łuku | Rysuje dopełnienie łuku. | |
ARCSUM | Całkowita długość wybranych łuków | Oblicza całkowitą odległość zaznaczonych łuków. | |
ARCTEXT | Tekst na łuku | Tworzenie tekstów na łuku. | |
AREASUM | Całkowite pole wybranych elementów | Zwraca listę bloków zaznaczenia. | |
ARKUSZ | Nowy Układ | Tworzy nową zakładkę arkusza. | |
Zakładka z szablonu | Zarządzanie warstwami. | ||
ATRDEF | Definiuj atrybuty | Tworzy definicję atrybutu. | |
ATRRED | Wiele | Edytuje atrybuty zmiennych bloku. | |
ATRSYN | Synchronizuje atrybuty | Aktualizuje wstawione bloki, by odzwierciedlić nowe i zmienione atrybuty w definicji bloku. | |
ATRWID | Ukryj wszystko | Czyni wszystkie atrybuty niewidocznymi. | |
Wyświetl dane | Zachowuje obecne umieszczanie widoczności każdego atrybutu. | ||
Wyświetl wszystko | Czyni atrybuty widocznymi. | ||
ATTIN | Importuj Informacje Atrybutów | Wstawianie atrybutów do rysunku. | |
ATTOUT | Wyciąganie atrybutów | Wyciąga informację o atrybutach w rysunkach. | |
BAZA | _base | Punkt bazowy | Ustawia punkt bazowy wstawiania dla aktualnego rysunku. |
Punkt wstawiania | Wybiera punkt wstawiania tekstu, bloku, symbolu lub atrybutu. | ||
BLOCKREPLACE | Zastąp blok | Zastępuje wszystkie powtórzenia na inny. | |
BLOCKSUM | Liczba bloków | Oblicza obszary ogółem zaznaczonych obiektów. | |
BLOK | Utwórz | Tworzy definicję bloku z zaznaczonych obiektów. | |
Opis bloku | Modyfikuje opis tekstowy powiązany z definicją bloku. | ||
BREKLINE | Symbol przerwania linii | Tworzy polilinię i wstawia symbol przerwania. | |
BURST | Eksploduj atrybuty do tekstu | Rozbija bloki i konwertuje atrybuty na tekst. | |
CHECKUPDATE | Sprawdź aktualizację | Sprawdza dostępność najnowszej wersji. | |
CHGBANG | Zmiana kąta obrotu bloku | Zmienia kąt tekstu wybranych bloków. | |
CHGBCOL | Zmień kolor bloku | Zmienia kolor wybranych bloków. | |
CHGBHEI | Zmień wysokość tekstu bloku | Zmienia wysokość tekstu wybranych bloków. | |
CHGBWID | Zmień grubość linii bloku | Zmienia grubość linii wybranych bloków. | |
CHGLTSCA | Zmień skalę linii | Zmienia skalę typu linii zaznaczonych obiektów. | |
CHGTHEI | Zmień wysokość tekstu | Zmienia wysokość (T)tekstu/(M)mtekstu. | |
COFAJ | Cofnij | Cofa działania poleceń. | |
CON2DASH | Zmieniaj typ linii ciągłej na przerywaną | Zmienia typ linii ciągłej do kreskowej. | |
CONFIGUPDATE | Konfiguracja aktualizacji | Konfiguracja automatycznych aktualizacji. | |
COPYM | Kopia wielokrotna | Kopia wielokrotna. | |
CZYŚĆEKRANWŁ | Wyczyść ekran | Przełącza (włącz/wyłącz) tryb czystego ekranu. | |
CUI | Dostosuj interfejs użytkownika | Wyświetla okno dialogowe Dostosuj interfejs użytkownika. | |
CURSTYLE | Aktualny styl | Zmienia styl wskazanego tekstu na aktualny. | |
CZAS | Czas | Wyświetla datę i statystyki czasu aktualnego rysunku. | |
DELDIM | Skasuj wymiar | Kasuje zaznaczone wymiary. | |
DELDUPL | Usuń powielone okręgi/łuki/linie | Usuwa duplikaty linii, łuków, okręgów. | |
DELHATCH | Usuń kreskowanie | Kasuje zaznaczone kreskowanie. | |
DELULINE | Usuń podkreślenie | Kasuje linijkę pod obiektem tworzoną z TEXT. | |
DEVELOPER | Pomoc programisty | Wyświetla pomoc dla programistów. | |
DIMASBX | Dodaj lub usuń linie wymiarowe | Dodaje lub kasuje linie wymiarowe. | |
DIMEX | Eksport stylu wymiarowania | Zapisuje style wymiarowania do pliku. | |
DIMIM | Import stylów wymiarowania | Importuje zapisany styl wydruku za pomocą polecenia DIMEX. | |
DIMREASSOC | Usuń nadpisanie | Przywraca asocjatywność wymiaru. | |
DIMTXTCOL | Zmień kolor tekstu wymiarowego | Zmienia kolor tekstu wymiarowego. | |
DIMTXTREV | Odwróć tekst wymiaru | Odwraca tekst wymiarowy. | |
DOCZEPWYMIAR | Przywróć wartość rzeczywistą wymiaru | Przywrócenie asocjatywności wymiarów. | |
DOŁĄCZ | XDołącz | Dołącza odnośnik do bieżącego rysunku. | |
Dołącz | Łączy podobne obiekty, tak aby utworzyły pojedynczy niepodzielony obiekt. | ||
Dołącz | Wstaw odnośnik, obraz, plik DWF, plik DWFx, plik PDF lub plik DGN do bieżącego rysunku. | ||
DOŁĄCZOBR | Dołącz obraz | Dołącza nowy obraz do aktualnego rysunku. | |
DOPASOBR | Dopasuj obraz | Steruje wyświetlaniem obrazu - jasność, kontrast. | |
DRAWORDER | Porządek rysowania | Zmienia kolejność wyświetlania wybranych obiektów. | |
DTEKST | Jeden wiersz | Wyświetla tekst na ekranie. | |
DWFIN | Plik DWF | Wybiera plik DWFx i importuje jego dane do bieżącego rysunku | |
DWGWŁAŚCIWOŚCI | Właściwości rysunku | Ustawia i wyświetla właściwości pliku bieżącego rysunku. | |
EDBRYŁA | Kolor krawędzi | Zmienia kolor pojedynczych krawędzi na bryle. | |
Kolor powierzchni | Zmienia kolor pojedynczych ścian na obiekcie bryłowym. | ||
Kopiuj krawędzie | Kopiuje krawędzie 3D na bryle jako łuk, okrąg, elipsa, linia lub splajn. | ||
Kopiuj powierzchnię | Kopiuje bryły lub solidy. | ||
Kopiuj równoległą powierzchnię | Równo oddala ściany bryły na określoną odległość. | ||
Obróć powierzchnię | Obraca jedną lub więcej ścian wokół osi. | ||
Odciśnij | Tworzy odcisk geometrii. | ||
Pochyl powierzchnię | Zwęża powierzchnię bryły o określony kąt. | ||
Powłoka | Tworzy skorupę z bryły. | ||
Przesuń krawędzie | Odsuwa wybraną krawędź bryły 3D o określoną długość, zmieniając jej kształt. | ||
Przesuń powierzchnię | Przesuwa ściankę bryły. | ||
Rozdziel | Łączy poszczególne bryły w jeden obiekt 3D. | ||
Skasuj powierzchnię | Kasuje lub usuwa ściany, włączając z fazami lub zaokrągleniami naa obiekcie bryły. | ||
Sprawdź | Sprawdza bryłę 3D czy jest prawidłowa. | ||
Wyciągnięcie powierzchni | Wyciąga zaznaczone ściany obiektu bryły na podaną wysokość lub wzdłuż ścieżki. | ||
Wyczyść | Usuwa nałożone krawędzie lub wierzchołki EDBRYŁA. | ||
EDKRESK | Edycja kreskowania | Modyfikuje istniejące obiekty kreskowania. | |
EDMLIN | Edycja multilinii | Edytuje wiele linii równoległych. | |
EDPLIN | _PEDIT | Edycja polilini | Zamienia linie na polilinie. |
EDSPLAJN | Edycja splajnu | Edytuje splajn lub polilinię do splajnu. | |
ELIPSA | _ELLIPSE | Elipsa/Łuk eliptyczny | Tworzy elipsę lub łuk eliptyczny. |
Wyśrodkuj | Tworzy elipsę używając podanego punktu środkowego. | ||
EKSPORT | Eksport | Zapisuje obiekty w rysunku w innym formacie pliku. | |
EKSPORTABELI | Eksport tabeli | Eksportuje dane z obiektu do pliku w formacie CSV. | |
ENCRYPTLISP | Zaszyfruj LISP | Szyfrowanie pliku lisp. | |
ETRANSMIT | ETransmituj | Tworzy zestaw do transmisji składający się z rysunku i powiązanych z nim plików. | |
EXCEL | Excel | Otwiera Microsoft Office Excel. | |
EXOFFSET | Kopia równoległa | Rozszerzone odsunięcie. | |
EXPLAN | Rozszerzona płaszczyzna | Rozszerzony plan. | |
EXSCALE | Rozszerzone skalowanie | Rozszerzona skala. | |
EXTRIM | Rozszerzone przycinanie | Rozszerzone ucinanie. | |
FAZA | Fazuj | Fazuje krawędzie obiektów. | |
FCMP | Porównanie plików | Porównanie plików. | |
FEATURES | Nowe cechy | Wyświetla nowe cechy. | |
FIELDDISPALY | Tło pola | Określa czy pola są wyświetlane na szarym tle. | |
FIELDEVAL | Aktualizuj automatycznie | Kontroluje kiedy pola są aktualizowane. | |
Aktualizuj przy drukowaniu | Dane pola są aktualizowane przy drukowaniu. | ||
Aktualizuj przy ETransmit | Dane pola są aktualizowane przy użyciu ETRANSMIT. | ||
Aktualizuj przy otwarciu | Dane pola są aktualizowane przy otwarciu. | ||
Aktualizuj przy regeneracji. Wstaw | Dane pola są aktualizowane przy regeneracji. | ||
Aktualizuj przy zapisie | Dane pola są aktualizowane przy zapisie. | ||
Nie aktualizuj | Dane pola nie są aktualizowane. | ||
FLATTEN | Konwertuj na 2D | Konwertuje geometrię 3D do 2D. | |
GEIN | Import | Import map z Google Earth. | |
GESTYMYSZY | Gesty myszy | Włącza lub wyłącza gesty myszy. | |
GETSEL | Wybieranie grupowe | Zaznacza specyficzne typy obiektów. | |
GKRESKUJ | Kreskowanie | Wypełnia zamknięty obszar lub wybrane obiekty wyznaczonym wzorem kreskowania. | |
GRADIENT | Wypełnienie | Wypełnia zamknięty obszar lub wybrane obiekty wybranym gradientem. | |
GRANICE | Granice rysunku | Ustala i steruje wyświetlaniem granic siatki w bieżącym modelu lub siatce. | |
GROUPUNNAME | Nienazwana granica | Utwórz nienazwany zbiór obiektów. | |
GRUPA | Grupa | Tworzy nazwany zestaw wybranych obiektów. | |
HIDEOBJECT | Ukryj obiekty | Tymczasowo ukrywa wybrane obiekty. | |
HIPERŁĄCZE | Hiperłącze | Dołącza hyperlink do obiektu lub modyfikuje już istniejący. | |
ID | Współrzędne punkty | Wyświetla wartość współrzędnych miejsca. | |
ILOCZYN | Iloczyn | Tworzy bryły lub regiony z przecięcia brył lub regionów. | |
IMPORT | Import | Importuje pliki o różnych formatach do bieżącego rysunku. | |
INFO | O programie | Wyświetla informacje o produkcie. | |
ISOLATEOBJECTS | Izoluj obiekty | Tymczasowo ukrywa wszystkie obiekty z wyjątkiem zaznaczonych. | |
JAKOŚĆOBR | Jakość obrazu | Kontroluje wyświetlanie jakości obrazu. | |
JEDN | Jednostki | Ustawienia jednostek. | |
JOINL | Połącz linie | Rozszerza dwie linie lub łuk. | |
KLIN | Klin | Tworzy bryłę 3D z nachylonej powierzchni stożka wzdłuż osi X. | |
KOLOR | Kolor | Ustala kolor nowych obiektów. | |
KOPIUJ | Uchwyty, Kopiuj | Powiela obiekty. | |
KOPIUJ_S | Kopiuj do schowka | Kopiuje zaznaczone obiekty do schowka Windows. | |
KOPIUJBAZA | Kopiuj z punktem bazowym | Kopiuje obiekty z punktem bazowym. | |
KOPIUJNAWAR | Kopiuje obiekty na nową warstwę | Kopiuje obiekty na inną warstwę. | |
KOSTKA | Kostka | Tworzy prostopadłościan. | |
KREATORARKUSZA | Utwórz Układ | Tworzy układ, używając ustawień podanych kreatorowi. | |
KREŚL | Drukuj | Drukuje rysunek na ploterze, drukarce lub do pliku. | |
LAYERBROWSER | Przeglądarka warstw | Ustawia warstwę i wyświetla miniatury obiektów w warstwie. | |
LINESUM | Całkowita długość wybranych linii | Oblicza całkowitą długość zaznaczonych linii. | |
LINIA | _LINE | Linia | Tworzy segmenty prostoliniowe. |
LINPOL | Wiersz polecenia | Pokaż lub ukryj okno wiersza polecenia. | |
LINWYMSKR | Linwymskr | Dodaje lub usuwa linię ucięcia na wymiarze liniowym lub wyrównanym. | |
LISTA | Lista | Wyświetla informacje bazy danych dla zaznaczonych obiektów. | |
LOCKUP | Blokowanie rysunku | Blokuje wybrany rysunek tak, że nie będzie mógł być edytowany. | |
LUSTRO | Lustro | Tworzy lustrzaną kopię obiektów. | |
LUSTRO3D | Lustro 3D | Tworzy obraz lustrzany obiektów względem płaszczyzny. | |
LUW | Globalny LUW | Przestawia lokalny układ współrzędnych USC na globalny układ współrzędnych WCS. | |
LUW | Zarządza systemami współrzędnych użytkownika. | ||
LUW ekranu | Ustanawia nowy system współrzędnych z płaszczyzną XY równoległą do ekranu. | ||
LUW jak powierzchnia | Definiuje nowy układ współrzędnych bazujących na zaznaczonej ścianie. | ||
LUW obiektu | Definiuje nowy układ współrzędnych bazujący na zaznaczonym obiekcie. | ||
LUW przez 3 punkty | Określa nowy początek układu USC oraz pozwala określić kierunek osi X i Y. | ||
LUW, Dół | Określa LUW jak widok z dołu. | ||
LUW, Góra | Określa LUW jak widok z góry. | ||
LUW, Lewo | Określa LUW jak widok z lewej strony. | ||
LUW, Prawo | Określa LUW jak widok z prawej strony. | ||
LUW, Przód | Określa LUW jak widok z przodu. | ||
LUW, Tył | Określa LUW jak widok z tyłu. | ||
Obrót LUW wokół osi X | Obraca aktualny UCS względem osi X. | ||
Obrót LUW wokół osi Y | Obraca aktualny UCS względem osi Y. | ||
Obrót LUW wokół osi Z | Obraca aktualny UCS względem osi Z. | ||
Początek UCS | Definiuje nowy lokalny układ współrzędnych przesuwając punkt początkowy. | ||
Poprzedni UCS | Poprzedni UCS. | ||
Przesuń LUW | Przenosi zdefiniowany LUW. | ||
Wektor osi Z | Definiuje UCS jako oś Z wyciągnięcia. | ||
Zatwierdź LUW | Przepisuje bieżący LUW do wybranej rzutni. | ||
LUWSYMB | Początek | Wyświetla ikonę LUW w początku lokalnego układu współrzędnych. | |
Tak/Nie | Kontroluje widoczność i rozmieszczenie ikony UCS. | ||
Właściwości | Kontroluje styl, rozmiar i kolor ikon UCS. | ||
Łuk | _ARC | 3 punkty | Tworzy łuk używając 3 punktów. |
Kontynuuj | Tworzy łuk styczny do ostatnio narysowanej linii lub łuku. | ||
Łuk | Tworzy łuk. | ||
Start, Koniec, Kąt | Tworzy łuk na podstawie punktu początkowego, końcowego i kąt. | ||
Start, Koniec, Kierunek | Tworzy łuk używając punktu początkowego, końcowego i kierunku rozpoczęcia. | ||
Start, Koniec, Promień | Tworzy łuk używając punktu początkowego, końcowego i promienia. | ||
Start, Środek, Długość | Tworzy łuk na podstawie punktów początek, środek, koniec. | ||
Start, Środek, Kąt | Tworzy łuk na podstawie punktu początkowego, środka i kąta. | ||
Start, Środek, Koniec | Tworzy łuk używając punktu początkowego, środka i końcowego | ||
Środek, Start, Długość | Tworzy łuk przez początek, środek i cięciwę. | ||
Środek, Start, Kąt, | Tworzy używając środka, punktu początkowego i zawartego kąta. | ||
Środek, Start, Koniec | Tworzy łuk używając środka, początku i końca łuku. | ||
MATHEI | Uzgodnij wysokość tekstu | Kopiuje wysokość wybranych tekstów. | |
MENATR | Zarządzanie atrybutami | Zarządza atrybutami dla wybranej definicji bloku. | |
MENLUW | UCS, Nazwany UCS/Wstępnie ustawiony | Zarządza lokalnymi układami współrzędnych. | |
MENPLOT | Menedżer ploterów | Wyświetla menedżera ploterów, w którym można dodać lub edytować konfigurację plotera. | |
MENSTYLÓW | Menedżer stylów wydruku | Otwiera folder plików, gdzie można dodać lub zmienić tabelę stylów wydruku. | |
MENUWCZYTAJ | Ładowanie menu | Wczytuje pliki menu. | |
MKLTYPE | Utwórz nowy styl linii | Tworzy typy linii bazujące na obiekcie. | |
MLINIA | Multilinia | Tworzy wiele linii równoległych. | |
MLSTYL | Styl Multilinii | Zarządza stylami multilinii. | |
MTEDIT | Edycja tekstu wielowierszowego | Otwiera edytor dla wybranego tekstu wielowierszowego. | |
MTEXP | Konwertuj Mtekst do tekstu | Rozbija Mtekst na teksty. | |
NAPRAW | Napraw | Naprawia zepsuty rysunek. | |
NAPRAWRYSUNEK | Menedżer naprawy rysunku | Wyświetla listę rysunku, które można odzyskać po awarii programu lub systemu. | |
NFRAGM | Dół | Przesuwa widok w dół. | |
Góra | Przesuwa widok w górę. | ||
Lewo | Przesuwa widok w lewą stronę. | ||
Prawo | Przesuwa widok w prawą stronę. | ||
Punkt | Przesuwa widok o podaną odległość. | ||
Szybki NFRAGM | Przesuń widok w aktualnej rzutni. | ||
NKOPIUJ | Kopiuj obiekty zagnieżdżone | Kopiuje obiekty zagnieżdżone w bloku lub Xref’ie. | |
NNAZWA | Zmień nazwę | Zmieni nazwy nazwanych obiektów. | |
NOTEPAD | Otwórz notatnik | Otwiera NOTEPAD. | |
NOWY | Nowy dokument | Tworzy pusty plik rysunku. | |
NZAPISZ | Zapisz jako | Zapisuje plik z nową nazwą. | |
OBIEKT | Ustawienia Uchwytów | Ustala stałe tryby lokalizacji względem obiektu. | |
OBRAZ | Zarządzanie rastrami | Wstawia obrazy z wielu formatów do pliku rysunkowego. | |
OBRÓĆ | Uchwyt, Obróć | Obraca obiekty wokół punktu bazowego. | |
OBSZAR | Obszar 2D | Tworzy wypełniony wielobok. | |
OBWIEDNIA | Obwiednia | Tworzy region lub polilinię z zaznaczonego obszaru. | |
ODLEG | Odległość | Mierzy odległość i kąt pomiędzy dwoma punktami. | |
ODNEDYCJA | Edycja lokalna bloku | Edytuje blok lub odnośnik bezpośrednio w bieżącym rysunku. | |
Edytuj blok lub Xref | Zaznacza blok dla edycji w miejscu. | ||
Edytuj odnośnik lokalne | Edytuje blok lub odnośnik bezpośrednio w bieżącym rysunku. | ||
ODNOŚNIK | Odnośnik | Kontroluje zewnętrzne odnośniki do plików rysunkowych. | |
ODNUSTAW | Dodaj do edytowanego bloku | Przenosi obiekty z rysunku źródłowego do zestawu roboczego REFEDIT. | |
Wymaż z edytowanego bloku | Przenosi obiekty z przestrzeni roboczej REFEDIT. | ||
ODNZAMKNIJ | Odrzuć zmiany | Zamyka Xref’a bez zapamiętania zmian. | |
Zapisz zmiany w edycji | Zapisuje zmiany Xref’a. | ||
ODSUŃ | Odsuń | Tworzy koncentryczne okręgi, linie i krzywe równoległe. | |
ODTEKST | Edycja tekstu | Edytuje tekst, tekst wymiarowy i definicje atrybutów. | |
ODTPUNKT | Styl punktu | Podaje styl wyświetlania i rozmiar punktów. | |
ODTWÓRZ | Odtwórz | Odwraca skutki poprzedniego polecenia COFAJ lub C. | |
OKRĄG | _CIRCLE | 2 punkty | Tworzy okrąg używając dwóch punktów końcowych średnicy. |
3 punkty | Tworzy okrąg na trzech punktach. | ||
Styczny, Styczny, Promień | Tworzy okrąg o określonym promieniu, styczny do dwóch obiektów. | ||
Styczny, Styczny, Styczny | Tworzy okrąg styczny do trzech obiektów. | ||
Środek, Promień | Tworzy okrąg używając podanego promienia. | ||
Środek, Średnica | Tworzy okrąg na podstawie średnicy. | ||
OLE_P | Połączenia OLE | Aktualizuje, zmienia i usuwa istniejące połączenia OLE. | |
ONLINESYNC | Auto synchronizacja | Otwiera i zamyka funkcję dostosowywania synchronizacji. | |
OPCJE | Opcje | Dostosowuje ustawienia, w tym także te online. | |
OPUBLIKUJ | Opublikuj | Publikuje rysunki do elektronicznego arkusza lub do plotera. | |
OTWÓRZ | _OPEN | Otwórz | Otwiera istniejący plik rysunkowy. |
OTWÓRZODN | Otwórz odnośnik | Otwiera blok lub odnośnik w osobnym oknie. | |
PALETYNARZĘDZI | Palety narzędzi | Pokazuje lub ukrywa okno palety narzędzi. | |
PARAMFIZ | Parametry fizyczne | Oblicza i wyświetla własności fizyczne. | |
PDRUK | Podgląd | Pokazuje jak rysunek będzie wyglądał po wydrukowaniu lub wyplotowaniu. | |
PIERŚCIEŃ | Pierścień | Tworzy wypełnione pierścienie i okręgi. | |
PISZBLOK | Zapisz blok | Zapisuje wybrane obiekty lub konwertuje blok do określonego pliku rysunku. | |
PKTOBS | Rzutnia | Wyświetla kompas i trójnóg w celu zdefiniowania kierunku obserwacji w obszarze modelu. | |
PLAN | Plan | ||
Bieżący LUW | Wyświetla widok planarny w podanym lokalnym układzie współrzędnych. | ||
Globalny LUW | Wyświetla widok planarny w globalnym układzie współrzędnych. | ||
Nazwany LUW | Wyświetla widok planarny we wcześniej zapisanym lokalnym układzie współrzędnych. | ||
PLINIA | _PLINE | Polilinia | Tworzy polilinię 2D. |
PLT2DWG | Konwersja plt/Hpgl do dwg | Konwertuje plik HPGL na aktualny dokument dwg. | |
PLTPLOT | Drukowanie wsadowe | Wybiera wiele plików PLT do drukowania. | |
PŁAT | _SLICE | Płat | Przecina bryły płaszczyzną. |
PODZIEL | Podziel | Wstawia punkty na obiektach. | |
POKAZ | Uruchom skrypt | Wykonuje sekwencję komend z pliku skrypt. | |
POLE | Obszar | Oblicza obszar i obwód obiektów lub zdefiniowanych obszarów. | |
POLEDANYCH | Pole | Tworzy wielowierszowy obiekt tekstowy z polem, który może być aktualizowany automatycznie wraz ze zmianą wartości pola. | |
POŁĄCZ | _JOIN | Połącz | Łączy wybrane elementy w jeden nierozdzielny element. |
POMOC | Pomoc | Otwiera okno pomoc. | |
PORZWYŚ | Przesuń na spód/wierzch | Sprawia, że wybrane obiekty są wyświetlane pod/nad wszystkimi innymi obiektami. | |
Porządek rysowania | |||
Nad/pod obiekt | Zmusza wybrane obiekty, aby były wyświetlane przed/za obiektami odniesienia. | ||
Przesuń na spód/wierzch | Sprawia, że wybrane obiekty są wyświetlane za/przed wszystkimi innymi obiektami. | ||
Przenieś nad/pod Gkreskuj | Sprawia, że wybrane obiekty są wyświetlane przed/za wybranym obiektem odniesienia. | ||
POWKRAW | Krawędź powierzchni | Tworzy trójwymiarową siatkę. | |
POWOBRÓT | Powierzchnia przekręcona | Wyciągnięcie bryły wokół osi. | |
POWPROST | Wyciągniecie przez krzywe | Tworzy powierzchnię pomiędzy dwiema krzywymi. | |
POWWALC | Wyciągnięcie wzdłuż prostej | Tworzy tabelaryczne powierzchnie z krzywej i wektora kierunku. | |
PÓŁPROSTA | _RAY | Półprosta | Tworzy półprostą. |
PROFIL | Profil | Utwórz profil rysunków brył trójwymiarowych. | |
Ustawienia profilu | Tworzy obrazy profilu 2D brył 3D, przeznaczona do wyświetlania w rzutni układu. | ||
PROSTA | _XLINE | Prosta | Tworzy nieskończoną linię prostą. |
PROSTOK | Prostokąt | Tworzy prostokąt. | |
PROSTOKĄT | _RECTANG | Prostokąt | Tworzy prostokąt. |
PRZEDŁUŻ | Przedłuż | Zmienia długość obiektów kąt zawarty łuków. | |
PRZEKRĘĆ | Przekręć | Tworzy bryłę przez obrót obiektu dwuwymiarowego wokół osi. | |
PRZEKRÓJ | Przekrój | Tworzy region wykorzystując część wspólną płaszczyzny i bryły. | |
PRZENIKANIE | Przenikanie | Iloczyn brył. | |
PRZERWIJ | Przerwij | Przerywa wybrany obiekt między dwoma punktami. | |
Przerwij w punkcie | Przerywa wybrany obiekt w pojedynczym punkcie. | ||
PRZERYSW | Przerysuj | Odświeża wyświetlanie wszystkich rzutni. | |
PRZESTRZWYM | Odległość wymiaru | Dopasowuje odstęp między wymiarami liniowymi lub wymiarami kątowymi. | |
PRZESUŃ | Przesuń/Uchwyt | Przemieszcza obiekty o zadaną odległość w podanym kierunku. | |
PRZEZROCZYSTOŚĆ | Przeźroczystość obrazu | Włącza/Wyłącza przezroczystość rastra. | |
PRZYKRYJ | Przykryj | Tworzy obiekty przykrywające inne. | |
PRZYTOBR | Kopiuj obraz | Tworzy nowe granice obcinania dla obrazu. | |
Nowe przycięcie | Przycina wyświetlany obraz do określonej granicy. | ||
Usuń przycięcie | Usuwa obwiednię przycinania. | ||
PRZYTODN | Przytnij odnośnik | Definiuje granicę wyświetlania dla bloku i odnośnika zewnętrznego oraz pozwala na ustawienie przedniej i tylnej powierzchni ukrywania. | |
Usuń przycięcie | Usuwa obwiednie przycinania. | ||
Utwórz przycięcie | Granica umożliwia usunięcie starej granicy przycięcia i utworzenia nowej. | ||
PRZYTRZUT | Przytnij istniejącą rzutnię | Przycinanie rzutni. | |
PUNKT | Punkt | Tworzy obiekt typu punkt. | |
PWARSTWA | Poprzednia warstwa | Przywraca poprzednie ustawienia warstw. | |
RAMKAOBR | Ramka obrazu | Wyświetlanie ramki rastra. | |
Ukryj ramkę obrazu | Ukryj wszystkie ramki obrazu. | ||
Wyświetl ramkę obrazu | Wyświetl wszystkie ramki obrazów. | ||
Wyświetl ale nie drukuj ramki | Wyświetla ale nie drukuje ramek wszystkich obrazów. | ||
RATRRED | Edycja atrybutów | Edytuje atrybuty we wstawionym bloku | |
RATRWYC | Eksport atrybutów | Zapisuje atrybuty bloków w oddzielnym pliku. | |
REFMANAGER | Menedżer odnośników | Menedżer pozwalający na zarządzanie wszystkimi źródłami zewnętrznymi rysunku: rastry, czcionki i odnośniki Xref. | |
REGEN | Zregeneruj | Regeneruje cały rysunek z bazy rysunkowej. | |
REGENW | Zregeneruj wszystko | Regeneruje rysunek i odświeża wszystkie rzutnie. | |
REGION | Region | Przekształca obiekt zawierający pewien obszar w obiekt typu region. | |
REVCLOUD | Chmurka rewizji | Tworzy polilinię z kolejnych łuków w formie chmurki. | |
RODZLIN | Rodzaj linii | Wczytuje i ustala rodzaje linii. | |
ROZBIJ | Rozbij | Rozbija obiekt złożony na jego elementy składowe. | |
ROZBIJGRUPĘ | Rozbij grupę | Rozbija grupowane obiekty. | |
ROZCIĄGNIJ | _STRETCH | Rozciągnij | Przesuwa lub rozciąga obiekty. |
RÓŻNICA | Różnica | Tworzy region lub solid przez odejmowanie. | |
RZUTNIE | 2 Rzutnie | Tworzy dwie równe rzutnie. | |
3 Rzutnie | Tworzy trzy rzutnie. | ||
4 Rzutnie | Tworzy cztery równe rzutnie. | ||
Jak wyświetlono | Określa, czy rzutnia jest drukowana w taki sam sposób, w jakim jest wyświetlana. | ||
Model szkieletowy | Określa, czy rzutnia jest drukowana jako model szkieletowy bez względu na bieżący sposób wyświetlania. | ||
Nazwane układy rzutni | Wyświetla opcje layoutu dla nazwanych rzutni. | ||
Nowe rzutnie | Otwiera nową rzutnię używając podanej nazwy. | ||
Pojedyncza rzutnia | Tworzy pojedynczą rzutnię obszaru papieru. | ||
Rzutnia wieloboczna | Tworzy rzutnię nieregularnym kształcie używając puntów specyficznych. | ||
Rzutnia | |||
Cieniowanie ukryte | Określa, czy rzutnia jest drukowana z usuniętymi liniami krytymi bez względu na bieżący sposób wyświetlania. | ||
Dołącz | Łączy dwa przyległe widoki w jeden duży widok. | ||
Utwórz na podstawie obiektu | Tworzy rzutnię o układzie nieprostokątnym z zamkniętej polilinii , elipsy, splajnu, regionu lub okręgu. | ||
Rzutnie | Wyświetla okno dialogowe Rzutni. | ||
Utwórz prostokąt | Tworzy prostokątną rzutnię przez określone punkty. | ||
Utwórz wielobok | Tworzy nieregularną rzutnię przez określone punkty. | ||
Wyświetl ustawienia rzutni | Wyświetla okno dialogowe rzutni. | ||
Zmienia obiekt na rzutnie | Zmienia obiekt na granicę rzutni. | ||
SAVETOCLOUD | Zapisz w chmurze | Zapisuje bieżący rysunek i synchronizuje go do chmury. | |
SFERA | Sfera | Tworzy trójwymiarową sferę - kulę. | |
SIATKA3W | Siatka 3D | Tworzy siatkę 3D. | |
SKALA | Skala/Uchwyt | Proporcjonalnie zwiększa lub zmniejsza obiekty w kierunkach X, Y i Z. | |
SKINSTYLE | Jasnoniebieski/Srebrny/Czarny | Zmienia kolor skórki. | |
SLODNIES | Szybka linia odniesienia | Tworzy linię odniesienia z opisem. | |
SMARTMOUSECONFIG | Ustawienia Smart Mouse | Ustawia lub dostosowuje Smart Mouse. | |
SMARTSEL | Inteligentny wybór | Tworzy zestawy wyboru na podstawie jednego lub wielu kryteriów filtrowania. | |
SMARTVOICE | Smart Voice | Tworzy obiekt Smart Voice. | |
SNOWY | Snowy | Tworzy pusty plik rysunku. | |
SPACERWAR | Izolacja warstw | Izoluje każdą warstwę. | |
SPELL | Sprawdzanie pisowni | Sprawdza pisownię zaznaczonego tekstu. | |
SPLAJN | Splajn | Tworzy niejednorodną krzywą (NURBS). | |
STAN | Stan | Wyświetla dane rysunku, tryby pracy i zakres. | |
STYL | Styl tekstu | Tworzy, modyfikuje lub ustala nazwane style tekstu. | |
STOŻEK | Stożek | Tworzy trójwymiarową bryłę stożkową. | |
STYLCIENIOWANIA | Cieniowanie Gourauda | Ustala w rzutni widok cieniowania Gourauda. | |
Cieniowanie Gouraud. Krawędzie | Ustala w rzutni widok cieniowania Gourauda z widocznymi krawędziami. | ||
Cieniowanie płaskie | Ustala w rzutni widok cieniowania płaskiego. | ||
Cieniowanie płaskie. Krawędzie | Ustala widok w rzutni cieniowania płaskiego z widocznymi krawędziami. | ||
Model szkieletowy 2D | Ustala w rzutni widok modelu szkieletowego 2D. | ||
Model szkieletowy 3D | Ustala w rzutni widok modelu szkieletowego 3D. | ||
Ukryte | Ustala w rzutni widok z ukrytymi liniami. | ||
STYLTABELI | Styl tabeli | Umożliwia ustawienie zdefiniowanego stylu tabel w rysunku jako aktualny. | |
STYLWYDRUKU | Styl wydruku | Ustala bieżący styl wydruku dla nowych obiektów lub przypisuje styl wydruku dla wybranych obiektów. | |
SUMA | Suma | Suma logiczna brył. | |
SUPERHATCH | Super kreskowanie | Używa określonego odniesienia do bloku, odniesienia zewnętrznego lub obrazu jako wzór kreskowania do wypełnienia zamkniętego obszaru. | |
SWYMIAR | Szybki wymiar | Szybko tworzy układy wymiarów. | |
SYNCSETTINGS | Ustawienia synchronizacji | Wybiera profil, który chcesz synchronizować do chmury. | |
SYSVDLG | Edytor zmiennych | Edycja i zapis ustawień zmiennych systemowych. | |
SZAPISZ | Zapisz | Zapisuje aktualny rysunek. | |
SZERLIN | Grubość linii | Ustawia bieżącą szerokość linii, opcje wyświetlania i jej jednostki. | |
SZKICUJ | Szkic | Szkicowanie jest przydatne do tworzenia nieregularnych granic lub śledzenia digitizera. | |
SZYK | Szyk | Tworzy wiele kopii obiektów zgodnie ze wzorem. | |
TABELA | Tabela | Tworzy w rysunku pusty obiekt typu tabela. | |
TCASE | Zmień wysokość liter | Zmienia rozmiar tekstu. | |
TCIRCLE | Obrysuj tekst | Otacza tekst lub tekst multilinii okręgami, otworami lub prostokątami. | |
TCOUNT | Numeruj tekst | Dodaje sekwencyjną numerację do obiektów tekstowych. | |
TEST | Test | Sprawdzanie rysunku. | |
TEXTFIT | Dopasowanie tekstu | Dopasowuje tekst pomiędzy podanymi punktami. | |
TEXTMASK | Maskowanie tekstu | Tworzy maskę za wybranym tekstem. | |
TEXTUNMASK | Usunięcie maski | Usuwa maskę zza wybranego tekstu. | |
THICKNESS | Grubość | Ustala bieżącą grubość. | |
TJUST | Wyrównanie tekstu | Justyfikacja tekstów utworzonych za pomocą MTEXT i ATTDEF. | |
TOLERANCJA | Tolerancja | Tworzy tolerancje geometryczne. | |
TORIENT | Obróć tekst | Obraca tekst, tekst multilinii i obiekty atrybutów bloku w nowym kierunku. | |
TORUS | Torus | Tworzy torus. | |
TXT2MTXT | Konwertuj Text do Mtext | Konwertuje tekst utworzony z Text lub DText na tekst multilinii. | |
TXTALIGN | Wyrównaj tekst | Dopasowuje obiekty tworzone z TEXT. | |
TXTEXP | Konwertuje tekst do polilinii | Rozbija tekst na polilinię. | |
TXTULINE | Dodaj podkreślenie | Dodaje linijkę pod obiektem tworząc Text. | |
UAKTUALNIJPOLADA | Aktualizuj pola | Ręczna aktualizacja pól wybranych obiektów na rysunku. | |
UKRYJ | Ukryj | Regeneracja modelu 3D i wyłączenie linii niewidocznych. | |
UNISOLATEOBJECTS | Zakończ izolację obiektów | Odkrywa ukryte tymczasowo obiekty. | |
UNLOCK | Odblokowanie rysunku | Odblokowuje zablokowany rysunek po użyciu polecenia LOCKUP, aby przywrócić możliwości edytowania. | |
USTAWIENIARYS | Ustawienia rysunkowe | Ustala siatkę, skok, śledzenie biegunowe i tryby lokalizacji względem obiektów. | |
USTAWIENIASTR | Menedżer ustawień strony | Steruje układem strony, ploterem, rozmiarem papieru i innymi ustawieniami każdego nowego układu. | |
USUŃ | Czyść | Usuwa nieużywane pozycje takie jak definicje bloków i warstwy z rysunków. | |
USUŃPOWIELONE | Usuń powielone obiekty | Czyści nakładanie się geometrii, usuwając powielone i/lub niepotrzebne obiekty. | |
UTNIJ | Utnij | Ucina obiekty na krawędzi tnącej wyznaczonej przez inne obiekty. | |
UZGWŁAŚCIWOŚCI | Uzgodnij właściwości | kopiuje właściwości z jednego obiektu do drugiego. | |
UZGWŁAŚCIWOŚCITABELI | Dopasuj komórkę | Stosuje właściwości zaznaczonej komórki tabeli do innych komórek tabeli. | |
VBAIDE | Edytor Visual Basic | Uruchamia edytor Visual Basic. | |
VBAMAN | Menedżer VBA | Zarządza operacjami projektu VBA używając okna dialogowego | |
VBARUN | Makro | Uruchamia makro VBA. | |
VOICEMAN | Menedżer głosu | Menadżer obiektów głosowych. | |
WALEC | Walec | Tworzy trójwymiarową bryłę walca. | |
WARAKT | Zmienia na aktualną warstwę | Zmienia warstwę zaznaczonego obiektu (obiektów) na aktualną warstwę. | |
WARIZO | Izoluj | Ukrywa lub blokuje warstwy z wyjątkiem warstw zaznaczonych obiektów. | |
WARODB | Roztop wszystkie warstwy | Odblokowuje wszystkie warstwy zdefiniowane w rysunku. | |
WARODIZO | Odizoluj | Przywraca poprzedni stan wszystkich warstw ukrytych lub zablokowanych za pomocą polecenia WARIZO. | |
WAROTW | Odblokuj warstwy | Warstwa zaznaczonego obiektu będzie odblokowana. | |
WARPOŁ | Połącz warstwy | Łączy dwie warstwy i pierwszą usuwa z rysunku. | |
WARSTAN | Zarządzaj stanami warstw | Zapisuje i przywraca nazwane stany warstw oraz nimi zarządza. | |
WARSTWA | Menedżer właściwości | Zarządza warstwami i właściwościami warstw. | |
WARSTWKONWERT | Konwerter warstw | Dokonuje translacji warstw bieżącego rysunku na określone standardy warstw. | |
WARUSUŃ | Usuń warstwy | Całkowicie usuwa warstwę z rysunku. | |
WARWŁ | Włącz wszystkie warstwy | Włącza wszystkie warstwy zdefiniowane w rysunku. | |
WARWYŁ | Wyłącz wszystkie warstwy | Warstwy zaznaczonego obiektu (obiektów) będą wyłączone. | |
WARZAB | Zamróź | Warstwy zaznaczonego obiektu (obiektów) będą zamrożone. | |
WARZAM | Zablokuj warstwy | Warstwa zaznaczonego obiektu będzie zablokowana. | |
WCZYTAJAPL | Wczytaj aplikację | Wczytuje i usuwa z pamięci aplikacje oraz określa, które aplikacje wczytać po uruchomieniu. | |
WIDOK | Menedżer widoków | Tworzy, zmienia nazwy, modyfikuje i usuwa nazwane widoki. | |
Nazwane widoki | Zapisuje i przywraca nazwane widoki. | ||
WIELOBOK | _POLYGON | Wielobok | Tworzy wielobok. |
WIELOLODN | Wielolinia odniesienia | Tworzy obiekt wielolinii odniesienia. | |
WIELOLODNEDYCJA | Dodaj linię odniesienia | Dodaje linie odniesienia do istniejącego obiektu wielolinii odniesienia. | |
Usuń linię odniesienia | Usuwa dodatkowy odnośnik do odnośnika wielowierszowego. | ||
WIELOLODNSTYL | Styl multiodnośnika | Style odnośników wielowierszowych. | |
WKLEJ | Wklej | Wstawia dane ze schowka Windows. | |
WKLEJ_S | Wklej specjalnie | Wstawia dane ze schowka Windows i kontroluje format danych. | |
WKLEJBLOK | Wklej jako blok | Wkleja obiekty ze schowka do bieżącego rysunku jako blok. | |
WKLEJJAKOHIPERŁĄCZE | Wklej jako hiperłącze | Wkleja hiperłącze do zaznaczonego obiektu. | |
WKLEJORYG | Wklej z oryginalnymi współrzędnymi | Wklej punkty z oryginalnych współrzędnych. | |
WŁAŚCIWOŚCI | Właściwości (ctrl 1) | Steruje właściwościami istniejącymi obiektami. | |
WMFWE | Metaplik Windows | Importuje plik w formacie Windows metafile. | |
WORD | Otwórz Microsoft Word | Otwiera Microsoft Office Word | |
WSLAJD | Zrób slajd | Tworzy plik slajdu z bieżącego rysunku. | |
WSTAW | Wstaw | Wstawia blok lub rysunek do bieżącego rysunku. | |
WSTAWOBJ | Obiekt OLE | Wstawia połączone lub osadzone obiekty. | |
WTEKST | Tekst wieloliniowy | Tworzy obiekt tekstu wieloliniowego. | |
WYCIĄGNIĘCIE | Wyciągnięcie | Tworzy bryły lub powierzchnie w przestrzeni między kilkoma projektami. | |
WYCIĄGNIJ | Wyciągnij | Wyciągnięcie wzdłuż prostej. | |
WYDŁUŻ | Wydłuż | Wydłuża obiekt do napotkanego obiektu. | |
WYMAŻ | Wymaż | Usuwa obiekt z rysunku. | |
WYMBAZA | Wymiar od bazy | Kontynuuje wymiar liniowy, kątowy lub współrzędnościowy od linii bazowej poprzedniego lub wybranego wymiaru. | |
WYMCENTRUM | Znacznik środka | Tworzy środek i linie środka okręgów i łuków. | |
WYMEDTEKST | Edycja tekstu | Przesuwa i obraca tekst wymiarowy. | |
WYMEDYCJA | Edycja pochyłego wymiaru | Pochylenie pomocniczych linii wymiarowych. | |
WYMKĄTOWY | Wymiar kątowy | Tworzy wymiar kątowy. | |
WYMLINIOWY | Wymiar liniowy | Tworzy wymiary liniowe. | |
WYMŁUK | Wymiar długości łuku | Tworzy wymiar długości łuku. | |
WYMNORMALNY | Wymiar wyrównany | Tworzy wymiar liniowy dopasowany. | |
WYMPROMIEŃ | Wymiar promienia | Tworzy wymiary promieniowe i liniowe dla okręgów i łuków. | |
WYMSKRÓCONY | Wymiar na odnośniku | Tworzy wymiary ucięte okręgów i łuków. | |
WYMSPR | Inspekcja | Dodaje lub usuwa informacje o kontroli dla wybranego wymiaru. | |
WYMSTYL | Menedżer stylów | Tworzy i modyfikuje style wymiarowania. | |
WYMSZEREG | Wymiar szeregowy | Kontynuuje wymiar liniowy, kątowy lub współrzędnościowy od drugiej linii pomocniczej poprzedniego lub wybranego wymiaru. | |
WYMŚREDNICY | Wymiar średnicy | Tworzy wymiar okręgów i łuków. | |
WYMWSPÓŁRZ | Wymiar współrzędnościowy | Tworzy wymiary współrzędnościowe punktu. | |
WYMZMIEŃ | Nadpisanie wymiaru | Nadpisuje zmienne systemowe wymiarów. | |
WYRÓWNAJ | Dopasuj | Wyrównuje obiekty z innymi obiektami 2D i 3D. | |
WYTNIJ | Wytnij | Kopiuje obiekty do schowka Windows i usuwa obiekty z rysunkami | |
XDATA | Dołącz dane | Dodaje rozszerzone informacje do obiektu. | |
XDLIST | Wylistuj obiekty Xdata | Tworzy listę danych dodatkowych dołączonych do obiektu. | |
ZAMKNIJ | Zamknij | Zamyka aktualny rysunek. | |
ZAMKNIJWS | Zamknij wszystko | Zamyka wszystkie otwarte rysunki. | |
ZAOKRĄGL | Zaokrąglij | Zaokrągla krawędzie obiektów. | |
ZAPISZ | Zapisz | Zapisuje bieżący rysunek. | |
ZAPISZSTANWARSTWY | Nowy stan warstwy | Wyświetla nowy stan warstwy do zapisania w oknie dialogowym, w którym należy wpisać nazwę i opis dla nowego stanu warstwy. | |
ZMIERZ | Zmierz | Ustawia punkt lub obiekt na obiekcie. | |
ZMOBSZAR | Zmień obszar | Przenosi obiekt między obszarem modelu a obszarem papieru. | |
ZMSYS | Ustaw zmienną systemową | wyświetla i zmienia wartości zmiennych systemowych. | |
ZMWWAR | Uzgodnienie warstw | Zmienia warstwę zaznaczonego obiektu (obiektów) na warstwę zaznaczonego obiektu przeznaczenia. | |
ZNAJDŹ | Znajdź i zamień | Znajduje, zastępuje, wybiera lub powiększa do określonego tekstu. | |
ZOOM | Pomniejsz | Oddalenie obrazu. | |
Powiększ | Powiększenie widoku do granic obiektów. | ||
Szybki zoom | Powiększa lub pomniejsza obiekty aby dobrać skalę do aktualnej rzutni. | ||
Zoom centrum | Dostosowuje powiększenie przez wskazanie punktu środkowego i powiększenia lub wysokości. | ||
Zoom dynamiczny | Przybliżanie lub oddalanie obrazu. | ||
Zoom obiekt | Wyświetla obszar zajmowany przez obiekt. | ||
Zoom okno | Przybliżanie lub oddalanie obrazu według zaznaczenia prostokątem. | ||
Zoom poprzedni | Poprzedni widok. | ||
Zoom skala | Powiększenie według skali. | ||
Zoom wszystko | Dostosowuje obszar wyświetlany do granic rysunku lub granic siatki. | ||
Zoom zakres | Powiększenie do granic. | ||
ZVALTO0 | Ustaw współrzędną Z=0 | Zmienia wartość Z współrzędnych na 0. | |
ZWCMDLINE | Wprowadzenie dynamiczne | Włącza lub wyłącza funkcję dynamicznych podpowiedzi. | |
Uchwyt, Enter | Wypełnia polecenie, akceptuje wartości polecenia i zmienia tryby uchwytów. |